IT paslaugos

parašė , 2013-04-13 11:45

Kiekvienas verslininkas turėtų suprasti IT technologijų, o tuo pačiu ir IT paslaugų reikšmę. Vis spartėjantis technologinio tobulėjimo procesas neaplenkia ir kompiuterinės technikos srities, o tai reiškia, kad verslas, kuris siekia veiklos efektyvumo ir užtikrintumo, turi žengti koja kojon su naujosiomis technologijomis. Priešingu atveju laukia technologinis atsilikimas ir potencialūs nuostoliai, kylantys dėl stringančios įmonės veiklos. Visgi, nors IT paslaugos yra vis didesnis ir svarbesnis ekonomikos sektorius, Lietuvoje jos suvokiamos labai siaurai. Dažniausiai siaurasis suvokimas apsiriboja kompiuterinės technikos parinkimo ir pirkimo samprata.

IT paslaugos

IT paslaugos

Tenka pastebėti, kad dažnai anksčiau minėtas susiaurintas IT paslaugų sektoriaus supratimas gali atnešti didelės žalos įmonei, kurios vadovas taip mąsto. IT paslaugos aprėpia kur kas platesnį spektrą paslaugų. Jos ne tik gali padėti nutariant kiek ir kokios kompiuterinės technikos reikia sėkmingai įmonės veiklai vystyti (juk kiekviena įmonė susiduria su skirtingais iššūkiais ir turi skirtingus poreikius), bet ir gali padėti suplanuoti reikiamą IT sistemą (pavyzdžiui, numatyti kokiu būdu bus sujungta kompiuterinė technika, kaip darbuotojai efektyviai keisis informacija, taip pat spausdins reikiamus dokumentus ir pan.), ją prižiūrėti, tobulinti. Dar vienas pakankamai svarbi IT paslauga – jau veikiančių sistemų stebėjimas ir įvertinimas. Tokio monitoringo reikia tuo atveju, kai įmonės IT sistema pradeda strigti, nuolatos genda ir atsiranda numanomas poreikis ją keisti ar tobulinti. Tokiu būdu IT paslaugos gali padėti ne tik planuojant ar kuriant IT sistemą, bet ir ją pertvarkant, darant efektyvesne.

Baigiant verta dar kartą pastebėti, kad IT paslaugos Lietuvoje vis dar suvokiamos pakankamai siaurai. Dėl šios priežasties dalis įmonių neturi efektyvios IT sistemos ir jų veikla nuolat stringa ar yra apribota dėl netinkamų IT srities sprendimų. IT paslaugos apima kur kas platesnį spektrą paslaugų, kuris prasideda planavimo stadijoje, o baigiasi nuolatine sistemos priežiūra. Atskirai vertėtų paminėti jau egzistuojančios IT sistemos monitoringą, kurio metu yra atrandamos silpnosios sistemos vietos ir pateikiami pasiūlymai kaip ją reikėtų tobulinti. Verta pastebėti, kad įmonės, kurios neturi problemų su IT sprendimais savo veiklą vykdo kur kas efektyviau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>